Obsah 07-08/2017

15.08.2017 00:00

Keď ste sa ešte nestihli začítať do letného dvojčíslia, poprípade vám ešte stále bliká v doručenej pošte, ste na správnej adrese. Chápem, že v letnom období, kedy je ťažké sa zorientovať, aká je hodina, nieto ešte deň, sa jednoducho menej dôležité veci jednoducho do popredia nepretlačia, hocako rado by aj chceli :D Poďme sa ale pobaviť na tému letného dvojčíslia, ktoré je mimochodom kvalitka, aká tu dlho nebola (teda aj s kvantitkou)...

 

Editoriál

No ja neviem, čo si Šéfová šľahla, ale funguje to, a to dokonca dlhodobo!? :D Opäť úvod na schrumnutie - krátky zostrih čísla, navnadenie súťažiť a napokon indi-vindi pohľad na nasledovné obdobie s jednoznačnou výzvou. Mňa osobne inšpirovala k prečítaniu všetkých kníh z ArtFloydu...tri mám doma kúpené, štvrtú si asi len požičiam ;)

 

Téma mesiaca

Krásne naivné Nič sa ti nestane sa ťahá štyrmi príspvkami. Začína Tomáš Beník pekne vystavanou duchárčinou Most (na podobných príbehoch som prežila najstrašidelnejšie noci v táboroch), pokračuje Romanus Von Rayne básňou Ruleta (najviac ma dostalo posledné dvojveršie), ďalej Bianka s rovnomennou básňou Nič sa ti nestane (hrozne mi tematicky niečo pripomína, asi nejakú pieseň). Na záver Marek Belánik a jeho Ilustrácia zámku.

 

Vlastná tvorba

Podobne ako seriál, rubrika troch mušketierov - LM s príbehom Tengu, MetaLenka s romantickým obrázkom Víly a napokon Tomáš Beník s dielkom Bez múzy. Tengu je veľmi napínavý príbeh s výrazným podielom fantasy. Nechcem odkrývať príliš, lebo ten moment prekvapenia v závere stojí za to. Tomáš opäť poézia, tentokrát mi ale hrozne vadí rým...neva, nabudúce.

 

Seriál

Opäť trojzložková sekcia. MetaLenka s už 19. časťou Upírych sestier, v ktorej Elena zistí, že kaša sa nikdy neje taká horúca, ako sa uvarí. Elena s malou dušičkou zoči voči Thorntonovi napokon nie je obvinená z vraždy chudáka Bremena. Alfa vlkolak má pre ňu úlohu, či ťažkú, posúďte samy. LM v dvoch častiach seriálu Pod krídlami noci rozoberá stvoriteľské puto Lorena k Izabell a na počudovanie samotnej Izabell, aj puto Alastora k Lorenovi, ktoré výrazne zakýva volaním krvi. Milým letným prídavkom je práve druhá časť. Tomáš Beník je so svojím seriálom Smrť prichádza nečakane späť. Dávkuje nám ho pomaly, ale isto...Bystriansky aj s Bélom síce stratili horúcu stopu v prívale dažďa, ďalšia mŕtvola by ale sled udalostí mohla trochu popohnať.

 

Predstavuje sa

A máme tu krásne premostenie Elwininej recenzie z predchádzajúceho čísla. Dvojica autorov Elaine a Vincent Lóre s dielom Počátek v konci vám teda nie je úplne neznáma. MetaLenka nám tento sympatický párik predstavuje v dynamickom rozhovore o všetkom možnom i nemožnom, o úskaliach partnerského písania i o spisovateľských vzoroch. Pútavý rozhovor je obohatený nádhernou ilustráciou a fotkami. Oboch si určite zamilujete na prvé čítanie :D

 

Bylinky/Nebylinky

Faliane, moja maličkosť, je späť a v plnej kráse. Tentokrát som si vzala na paškál Sporýš lekársky, ktorý milovníci série Vampire diaries (alias Upírskych denníkov) dôverne poznajú. Bylinka skutočne existuje, takže nie všetko vo filmoch je úplne vycucané z palca :D Viac plus obrázky viď strany 35-36.

 

Ochotnícke divadlá

V mojej druhej rubrike som sa opäť prekonala - dva príspevky sú fakt asi moje celoročné maximum :D Prvým je subjektívna percepcia hry Vzťahovačky Divadla Zrakáč, ktoré som naposledy predstavovala v rámci Ochotníckych divadiel. Druhým je rozhovor s abdoňáckym kolegom Tomášom Beníkom, ktorý okrem písania pre Abdon a vydávaním svojich e-knižiek ako na bežiacom páse stihol so mnou spolupracovať na divadelnej hre...no spolupracovať. Uvedim na pravú mieru. Ja som naďabila na jeho hru Dve tváre jedného klamstva, upravila som ju pre potreby ochotníckeho BOT (divadlo, v ktorom som pred Anglickom fungovala ako režisérka a herečka), naštudovala a už sa to viezlo. Hra mala premiéru v júni 2017, reprízu v júli a skromne poviem, že sa vydarila. Viac o Tomášovom podiele na dočítate v článku.

 

Recenzia

Opäť raz Elwin Smaragdová, ktorá ma v rámci svojich recenzií nesmierne baví. Tentokrát na tému E.T.A. Hoffmanna, otca pravej nefalšovanej fantasy a inšpirácie pre také legendy ako E.A. Poe. Najviac ma zaujal fakt, že neznáme až strašidelné prvky zapracovával do nám známeho sveta, čím dokázal neuveriteľne zahustiť atmosféru príbehu a dodať mu punc fantasy a hororu.

 

Reportáž

Metalenka sa v tomto vydaní Abdonu ide utrhnúť a nohy ruky upísať. Ďalšie jej dielko sa nesie v duchu tohoročného Metalfestu v Plzni, ktorého bola opäť vášnivou súčasťou. Zanietený pisateľský štýl i perfektné momentky musia presvedčiť aj zarytého dychovkára. MetaLenkina chuť sprostredkovať nám tento zážitok je priam hmatateľná. Veľká vďaka!

 

Hráme sa

DaniHell je ďalším absentérom posledných čísiel...som však rada, že sa vrátil. O to viac si vychutnajte jeho porovnanie Hry a filmy. Jde to do sebe? Z troch predstavených - Postal, Warcraft a Hitman - poznám dve posledné a aj to som filmy videla len k Hitmanovi...o to viac sa teším na Warcraft. Ten z herného prostredia poznám dôverne, keďže môj manžel ho drtí skoro každý druhý deň už tri roky :D

 

Iné

Letné dvojčíslie sa nám rozšuplo aj v tejto rubrike. Medzi rôznorodými príspevkami máme Bianku a jej Venovanie (konkrétne prianie krásneho leta), ktoré je určené všetkým čitateľom Abdonu. Veľmi nápadité, Bianka :) Ďalej o pozornosť zápasí kolektív autorov Boga, Katsonka a spol. s nápadom Červená krakatica. Ak vám niečo hovorí nebezpečná hra Modrá veľryba, tento článok by ste určite nemali vynechať. Napokon nám DNA v rámci Praxe 2017 predstavuje praktikanta Mareka Belánika a jeho úlohu v redakcii Abdonu. Tvorivé dielko má v tomto čísle v sekcii Téma mesiaca, viď Abdon strana 10.

 

Súťaž

Áno, dostali sme sa k záveru. Tu šéfová predstavuje výsledky Hráčskeho kútika 5-2017, kde bolo treba vytvoriť báseň o hre. Výherkyňou je Markéta Homzová s básňou Lydie, ktorá je k nahliadnutiu na strane 52. Srdečne blahoželáme!

 

Predpokladám, že skôr, ako ste sa dostali až sem na záver, ste stihli letné dvojčíslie aj prečítať. Nedivím sa. Priehrštie príspevkov sa len tak sypalo...každý chcel mať pokoj, tak písal, čo mu pero stačilo :) Nechcem strašiť, ale pravdepodobne vám v priečinku doručenej pošty svieti ďalší Abdon... Že ešte nie je september? Tak to ste asi nepočuli i Letnom špeciáli ;D

-Faliane Simen-

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode