Obsah 12/2017

27.12.2017 00:00

Vitajte pri novom obsahu, poslednom v roku 2017. Veď nevadí, že je 27-ho...existujú ľudia, a že ich nie je málo, ktorí proste čas nenatiahnu jak žuvačku a z jeho nedostatku sa napríklad nedostanú k Abdonu skôr, ako im na konci mesiaca vytŕča z doručenej pošty. Naopak, pre tých, ktorí ho majú prečítaní už druhého (a teda klobúk dole ladies and gentlemen), je tento článoček malé oživenie a pripomenutie príbehov a seriálov, či autorov. Hor sa teda do čítania, priatelia a nech nám to píše aj v roku 2018!

 

Editoriál

Trochu strnulý zo začiatku, štyri posledné odseky to našťastie zachránili a posledný aspoň navnadil akú takú sviatočnú atmosféru...na druhej strane, aspoň to nie je presladený úvodník ako temer všade...HO HO HO!

 

Téma mesiaca - To je všetko moje?

Bianka Knutová tradične s príspevkom, tentoraz dejovým. Príbeh sa kľudne mohol volať Vianočný príbeh, lebo presne odzrkadľuje dobrosrdečnosť, pomoc, spolupatričnosť - proste veci, ktoré by na Vianoce nemali medzi ľuďmi chýbať. Tomáš Beník nám zase ponúka príbeh s názvom Podivný sen. Taktiež súvisí s Vianocami, pričom mierne zasahuje tému chudobných, veľmi nematerialisticky braných Vianoc, ktoré boli v minulosti iné - veselšie, štedrejšie duchom, plnšie prežívané...Tomáš, ty mravokárca!

Ďalšie dva príspevky hodnotiť nebudem, lebo som autorkou, tak ich aspoň stručne predstavím - Téma mesiaca v praxi je anekdota zo života presne na slová témy mesiaca (stalo sa to náhodou, nebolo to cieľom) a Zimný slnovrat je môj prvý pokus o fantasy príbeh, nečakajte teda žiadne napojenie na Vianoce. Jednoducho ma už štvalo, že na tému mesiaca je večne prachmálo príspevkov...

 

Vlastná tvorba

Aj mojou maličkosťou sa mi konečne podarilo dosiahnuť, že rubrika Vlastná tvorba je konečne menšia (počtom príspevkov) ako Téma mesiaca (Yes!). Marrrqui pokračuje v poetickom ťažení, dnes s básňou Prosinec - na prvý pohľad vcelku chlípna, hlavne pokým si neprečítate názov...potom vám všetko to olizovanie bude dávať zmysel...nič v zlom, Marrrqui :D Ďalej moja obľúbená MetaLenka a jej foto Antistresové koťátko...milovníci mačiek sa roztopia, my ostatní si v duchu povieme “aké ňuňu”. A napokon samotný dlhšie odmlčaný maestro Romanus von Rayne s esejou Budúcnosť UI - prečo sa dystopisti nemýlia. Milujem pocit, ktorý pri jeho dielach večne mám - sú jednoducho medzi nami jedinci, ktorí sem definitívne prišli z ďalekej budúcnosti a môj intelekt im stíha tak na pol plynu aj to len vďaka mojim prednáškam filozofie na výške...Klobúk dolu, fakt. A ak má niekto pocit, že nechápe tak tri štvrtine toho, o čom sa tam píše, nie ste v tom sami :D

 

Seriál

MetaLenka a jej 23. kapitola seriálovej stálice Upíří sestry. V najnovšej časti sa dievčence spolu s Hardym vyberú za Chrisom, ktorý by im teoreticky vedel poskytnúť cenné informácie o Redfieldovi. Či ho nakoniec nájdu a či z neho aj niečo dostanú, sa dočítajte už sami :) Tomáš Beník a jeho 11. Kapitola seriálu  Smrť prichádza nečakane bude mať tentoraz vešmi prekvapivé rozuzlenie… Bystriansky sa zahrá na kovboja a frajersky spacifikuje nebezpečného ostreľovača. Popritom vyjdú na povrch veľmi zaujímavé skutočnosti, medzi inými aj identita možného vraha. LM pokračuje 3. kapitolou Mentora, pričom situácia okolo pôvodu Esther začína byť viac ako hustá aj bez tajomných vodítok v podobe medailónov. Veď posúďte sami :)

 

Predstavuje sa

MetaLenka válí aj v decembrovom Abdone! Toto žieňa je proste mašina na výborné príspevky v počte veľa. Tentoraz nám predstavuje Petru Kristovú, viac ako zdatnú hudobníčku a krásnu bytosť. Rozhovor je veľmi pútavý a pár info o dychových nástrojoch typu okarína vyrazilo dych aj mne (a to som fajnšmeker na flauty). Petru týmto srdečne pozdravujem a prajem kopec úspechov v ďalšej tvorbe...Kde len MetaLenka na takýchto zaujímavých ľudí chodí??? Btw teším sa na ďalší článok :D

 

Recenzia

Elwin Smaragdová, jedna z mojich najobľúbenejších prispievateľov nám predstavuje Naturalismus...joj tieto literárne dejiny v jej podaní ma nenormálne bavia. Až ľutujem, že som to nešla študovať. Páči sa mi najmä tento úryvok, kde naturalizmus prirovnáva k hnisajúcemu vredu, “do kterého s vědeckým zaujetím píchneme a s překvapením vyjekneme bolestí”...tri dni som sa šúlala pod stolom...

 

Bylinky/Nebylinky

Faliane Simen približuje Orech kráľovský, označovaný aj ako mäso zelenej prírody...ozvláštnením sú recepty - jeden pre pánov (Orechovica) a jeden pre dámy (Orechové brownies). A že z byliniek sa nedá prežrať a ožrať :D

 

Cestopis

Šéfová DNA ukončuje hlbokomyseľnú púť naším prekrásnym Slovenskom. V tretej časti rozoberá Starú Turú, Čachtický hrad, či Beckov. Najvtipnejšia časť je o bicykloch, ale to len preto, lebo ju poznám a živo som si celú situáciu vedela predstaviť :D Inak záverečný odsek ma dostal...áno, som hrdá Slovenka!

 

Iné

DNA zhŕňa abdoňácku účasť na dvoch festivaloch, kde sme sa po 1x predstavili celoplošne, aspoň čo sa času týka. Jedným bol Kozmodróm 2017 a druhým Nipponfest a Hangukon 2017. Ja som mala možnosť zúčastniť sa druhého menovaného a moju foto dokonca môžete aj vidieť! (to v tom červenom svetri s americkým úsmevom č.14 som ja :D)

 

Súťaž

DNA sa hecla a ponúka aj treté préspevok - interview s výherkyňou našej súťaže Cvak a bláblá 2017 - Kejmy Tatranskou. O tom kedy, prečo i ako vznikla výherná foto plus veľa ďalšieho objavte za dlhých zimných večerov sami :D

 

Na záver prajem triezvy, tzv. bezopičný pohľad v novom roku 2018 a vykročte tou správnou nohou…

A na záver č. 2 chválim výber titulnej fotografie, na ktorú sa fakt neviem vynadívať...krása. Už verím, že na pixabay sa dajú nájsť aj fakt, ale že fakt husté veci...tak au revoir, Abdoniaci :D

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode