Obsah 09/2017

23.09.2017 00:00

 Na úvod zamyslenie, ako dokáže nepatrné vybočenie z normálu zanechať po sebe spúšť podobnú ničivej lavíne. Kto videl vcelku nový film Everest, vie aspoň trošičku, na čo narážam. U mňa to síce nebolo kritické rozhodnutie vrátiť sa (kvôli splneniu sna, či po druha v núdzi), iba obyčajný nápad vypadnúť počas predĺženého víkendu k moru. Každý chodí do Chorvátska, my poďme do Slovinska...no a tu sa to začalo nabaľovať, keďže som bola mimo Abdonu, PC, konceptu i krajiny, do toho sťahovanie do nového bytu a šups...pohroma jak hrom, Letný špeciálik čítam 19. septembra, septembrový Abdon 20. septembra a vlastný článok do októbrového čísla (iba jeden, viac nestíham) píšem deň po uzávierke, a to som ešte rada, že som rada...ja by som tak hrozne potrebovala tie Hermionine šmajchlovacie hodiny :D Dosť ale piskovania, poďme tohtomesačný obsah :D


Editoriál

Viac faktografický ako umelecký...no ale nedajú sa potiť perly každý mesiac, či?


Téma mesiaca

Témou Šanca dostala Bianka parádnu šancu roztočiť to tentokrát sólo a že ju využila. Či už úvahovo ladený Príhovor čitateľom na tému meciaca, báseň Píšem básne... alebo najvydarebejšie - esejové Najradšej asi milujem... Bianka sa jednoducho vyhrala a ja tlieskam (najme tretiemu motivačnému príspevku).

Vlastná tvorba

Maya S. Adlerová sa rozbehla z kopca. Najprv príbeh Príšera spod postele - nejednoznačný, ale milo naivný a fantazijný...také mám rád :D Potom poéma Na ceste do Edenu...tá bola pre mňa mierne nezrozumiteľná (skoro ako každá poézia), pocit ale nebol negatívny, takže fajn. Prekvapila ma však MetaLenka s obrázkom Páv na vyhlídce Filerimos - asi si ho dám zarámovať...nenormálna emócia, smútok, dobrodružstvo, cesta, diaľavy, stromy, slnko, sloboda...a to je len časť z toho, čo mi nabieha, keď naňho aj teraz hľadím...bravó MetaLenka...tvor takýchto fotiek viac, prosím :D


Seriál

V MetaLenkiných Upírích sestrách sa chýli k záveru...20. kapitola konečne ponúka nejaké odpovede :D Elena narafičí na Hardyho malú pascu, aby sa dozvedela potrebné informácie. Tá jej našťastie vyjde, no zároveň sa dozvie o komplote väčších rozmerov, ako pôvodne predpokladala. LM nám ukončuje svoj seriál Pod krídlami noci. Nechcem spoilerovať, ale s pánom G.R.R. Martinom si môžu podať ruky - nie je toho, kto by prežil...no ale život je už raz taký...

Predstavuje sa

MetaLenka opäť poňala všetko veľmi akčne...aj septembrové číslo dokazuje, aké má toto žieňa kvality. V aktuálnom čísle nám predstavuje Cosplayerku Petardu a to je teda “nářez”, dámy a páni...podľa mňa by mala len fotiť a robiť rozhovory, lebo jej to parádne ide...a takýto fenomén pracuje pre Abdon...voalááá :D


Bylinky/Nebylinky

Ochotnícke divadlá

Nerada o sebe rozprávam v tretej osobe...mi to príde trhlé, takže to aspoň skrátime. Faliane, akože ja, vám predstavujem moju srdcovku medzi rastlinami - Čakanku obyčajnú a v rámci amatérskeho divadla zas občasník pre divadlo a prednes Javisko v článku Nie je Javisko ako javisko. Užite v zdraví a po kvapkách.


Recenzia

Buď Elwin Smaragdová mierne pribrzdila, alebo je jednoducho obdobie Biedermeier, Vormärz a Mladé Německo tak nudné obdobie v literatúre. Na druhej strane, od Elwin by som aj manuál na žehličku zhltla na posedenie a ešte by som si pýtala duplu... Zamyslenie sa nad Heinrichom Heine však rozhodne nie je na škodu a neklasifikovala by som to ani ako stratu času.


Cestopis

Po dlhej dobe sa DNA chytila pera (myslím tým článok dlhší ako päťvetový editoriál). Jej cestopisy sú fajn spestrením a keďže sú navyše okorenené fotodokumentáciou, vrelo odporúčam ako inšpiráciu na nejakú tú prechádzku po okolí. Stupavu - Pajštún - Dračí hrádok mám odchodené a ja a vrelo odporúčam. A to o tých studničkách som od nej tiež počula 1x v živote...no napadlo by vás je číročíra voda z potoka v lesoch nemusí byť taká číročíra, ako sa zdá, nieto ešte pitná???


Iné

Bianka sa vydala na motivačnú stezku Abdonom... Kúsok zo mňa je ďalší z niektorých príspevkoch, kde jej to ide raz viac, inokedy menej. Upozornila by som však na jej blog, ktorý v momentálne dokončenom hodnotení o Naj blog/stránku 2017 vyhral 3. miesto. Gratulujeme, Bianka! :D

DNA nám v Japonských večeroch okomentovala akciu, ktorej sa spolu s AZI zúčastnila v Piešťanoch...to len aby ste vedeli, že Abdon je živý a motá sa kade tade po Slovensku :D


Súťaž

Hráčsky kútik, ktorý je podľa mňa silne sípajúca súťaž na pokraji s dychom i životnosťou, opäť “bodovala”. Šieste kolo zamerané na nakreslenie postavy z obľúbenej hry vyhrala, ako jediná prihlásená, MetaLenka. Gratulujem a skutočne sa nesnažím podhodnotiť silu výhry!

 

Na záver len úprimné prianie krásnych narodenín, množstvo nových čitateľov a kopec priazne od tých verných, Abdon!

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web zdarma!Webnode