Obsah 01/2017

03.01.2017 00:00

Hepy ňjú jííííír 2017!!! Tak toto mi ešte stále rezonuje v dutinách spolu s pocitom, že vypukla tretia svetová...radosť z toho človek pochopí, až keď strávi 5 rokov na území, kde sa Nový rok neoslavuje...a myslím to doslovne :D Z tradičných predsavzatí snáď len toľko, že moju rubriku o divadlách oprášim a snáď, keď Boh dá, budú aj ďalšie (v hlave by nápadov bolo)...za praktickú realizáciu predsavzatia hovorí fakt, že v januárovom čísle mám veľké ZIRO...no ale hor sa, hej sa na to, čo sa do novoročného čísla predsa len zapatrošilo ;)

 

Editoriál

Šéfovej básnické črevo ma dostalo už v úvode...dosť husté, neviem, či to vymyslela ona ;) Nasleduje tiráda novoročných predsavzatí, či nazvime to - plánov - pre nadchádzajúci rok 2017...klasika. Mňa zaujal konkrétne jeden - stretnutie nás Abdoňákov okom v oko...už teraz sa teším...Takisto ma prudko zaujíma vyhodnotenie roku 2016 v Abdone, predsa len, pokusy písať boli aj z mojej strany...kto sa teda ešte nezapojil, nech naštartuje žeravé pero a jede se!

 

Téma mesiaca

Na téme mesiaca - “Tá voda je ľadová?!” - ma osobne vyrušuje jeden prvok...ten otáznik v názve...podľa mňa by to lepšie fungovalo bez neho (vzhľadom aj k Antonovej profi obálke)...Spisovateľsky tému spracovala Laya Mei básňou Hon a Romanus von Rayne dielkom Hlbiny psychiky. Ak si mám vybrať jedno, je to Laya Mei a jej fantasy poéma.

 

Seriál

No pol roka tu táto rubrika trie biedu a zrazu sa idú všetci potrhať...Akože nesťažujem sa  zas, na druhej strane...aspoň je čo čítať :D Ako prvá Laya Mei (dievča sa v novom roku činí) so seriálom Pod krídlami noci, konkrétne dve kapitolky, ktoré nás opäť vtiahnu do víru udalostí. Upír Loren, ktorý naposledy odhalil svoju podstatu svetu, spomína na zákerné prebratie nepriateľovej dcéry Lucy. V druhom tábore zas vzniká hrozba v podobe Ichiho, ktorý má za cieľ očistiť česť rodiny nehľadiac na akékoľek následky. Je sa na čo tešiť. Druhý v poradí je Tomáš Beník so svojím detektívnym seriálom Smrť prichádza nečakane...a že nečakane zomrie aj ďalší človek, zatiaľ čo Bystriansky ide omrknúť s Bélom miesto činu...ajaj, niekto bude mať plné ruky práce. Seriálové šialenstvo uzatvára naša stálica MetaLenka s Upírími sestrami. Do deja vstupujú vlkodlaci a ja už čakám len na dryády a víly. Smečka bude kompletná :)

 

Vlastná tvorba

Rubriku nám osviežil Tomáš Beník netradične s básňou Pár veršov k sviatkom a MetaLenka graficky so Svetlami. Práve tie mi navodzujú príjemnú spomienku na prelom rokov :) Na Tomášovej básni mi trochu vadí slovosled i zvláštny tvar slov (napr. všetkého majúcich hojnosť)...ale ideovo fajn.

 

Recenzia

Klasická Elwin Smaragdová nám prináša jej reflexiu na nemecké hnutie Sturm und Drang...v jej podaní aj recept na granatír vyzerá ako luxusná novela :D Opäť a zase jedno výborné čítanie a malá Elwin ukradla celú show, teda celé číslo...klobúk dolu a nech tu máme počas roka viac takýchto kúskov. Musím sa priznať, že Utrpenie mladého Werthera i Lúpežníkov som čítala a dávam autorke za pravdu do posledného písmena :)

 

Súťaž

Po dlhom čase sa niekto do Hráčskeho kútika prihlásil, výherkyni gratulujem a keďže som v porote, je bezpredmetné to tu hodnotiť, keďže dostala aj môj hlas. Téma 11-ho kola mi však pripomenula hru Obscure, pri ktorej hraní som mala ja plné gate, a to som nebola žiaden holobriadok maličký, ale dospelá koza...pol roka som si ju rozohranú odkladala, čo som mala takmer nočné mory...uff, to boli časy :D

 

Stáž

Ak je toto nová pravidelná rubrika, tleskám...ono stáž v Abdone trvá len pár mesiacov a nie každý ju zachytí, prípadne jej výtvory. A aby zapadli niektoré dielka do prachu dejín, to by bola fakt škoda...naša momentálna stážistka Angelique (ktorej sa to, mimochodom, taktiež pomaly kráti) píše opreteky, takže čítať bude čo...V tomto čísle sa predstavuje dielom Láska hory prenáša.

 

Na záver sa len pripájam k všeželaniam - v novom roku kopec inšpirácie, múze riadne kopačky a silu nás k niečomu poriadnemu dokopať a cisterny kvalitnej kávy, ktorá k ťažkému spisovateľskému chlebíčku patrí... krásne januárové čítanie, priatelia.

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode