Duben (Apríl) 2014

01.04.2014 10:43

The Book Challenge, Duben 2014

                Zdravím všechny čtenáře naší pravidelné rubriky! Musím přiznat, že měsíc březen byl pro mě velmi vyčerpávajícím měsícem, ale na jednu knihu (normálně jich totiž bývá víc) jsem si čas našel. Tentokrát to byl Hraničářův učeň XII od Johna Flanagana. Na jeho knihu jsem tenkrát narazil zcela náhodou, naše malá místní knihovnička dokupovala pár nových knížek do sekce beletrie. Moc pozornosti jsem tomu sice nevěnoval, tohle mě ale zaujalo. A teď jen můžu děkovat náhodě, že se to stalo.

Hraničářův učeň 12- Královská hraničářka

Technické informace:

Autor: John Flanagan
Překlad: Zdena Tenklová
Nakladatelství: Egmont
Rok vydání: 2014
Počet stran: 456
Dop. cena: 349 Kč (v SR zatím není)

 

Oficiální upoutávka:

Když se Will stal členem hraničářského sboru, složil slavnostní přísahu. Teď se zdá, jako by pro něho nic neznamenala. Poté co byl jeho život rozvrácen strašlivou tragédií, nemyslí Will na nic jiného než na pomstu. Willovi znepokojení přátelé musejí najít způsob, jak ho odvrátit od temné cesty. S řešením přichází Halt: Will si vezme na starost učně. Všechny překvapí, koho Halt navrhuje – a je to žádost, kterou Will nemůže odmítnout.

Výcvik vzdorovité a svéhlavé dospívající dívky je náročný. A když Will na jedné výpravě narazí na bandu zločinců, musí se rozhodnout, co je pro něho důležitější, zda dotáhnout do konce svou pomstu, nebo zachránit nevinné životy.

V poslední knize série Hraničářův učeň je v sázce víc než kdy předtím. Je to Willova poslední výprava pro hraničářský sbor?

John Flanagan
John se narodil 22. května 1944. Je australským spisovatelem, překvapivě začínal jako reklamní autor. Později, pracujíc na volné noze, byl autorem oblíbeného australského sitcomu. K Hraničářovu učni se dostal přes svého syna, kterému psával povídky o dobrodružství hraničářů, aby jej přilákal ke čtení.  Původně vzniklo 20 povídek, které daly život první knize, Rozvalinám Gorlanu. Jeho synovi je nyní třicet let a je vášnivým čtenářem dobrodružství hraničářů. John momentálně píše další sérii knih, Bratrstvo, které momentálně čítá tři knihy. John slibuje, že se obě série provážou, tak uvidíme.

Můj pohled
Tahle knížka se mi hodnotí s těžkým srdcem, a to ze tří důvodů: Uzavírá sérii, kterou mám moc rád, děj vám hned zezačátku zasadí pěknou ránu a konečně, už to není úplně ideální.
Musím se přiznat, že jsem zastánce názoru, že měl John sérii utnout hned po desítce. Bohužel, desítka se mi těžce nelíbila, jiné prostředí, které mi na hraničáře vůbec nesedělo. Jedenáctku jsem četl s temnými obavami, které se nakonec naplnily- nechápejte mě špatně, já mám styl Johna Flanagana hrozně rád, ale ten obsah se mi nelíbil.
Dvanáctka, jak jsem už řekl, zezačátku zasadí herdu do zad, ale potom příjemně pohladí po duši. Jen vám prozradím, že v královské rodině probíhají nepokoje, které vyústí tím, že ke sboru hraničářů přibude první dívka- hraničářka.

Knížka se čte velice dobře, stránka za stránkou. Některé pasáže jsou ale tak popisné a zdlouhavé, že jsem si u čtení musel dát pauzu. To docela zamrzelo. Taky se opakuje dost věcí z knihy první, na druhou stanu je spousta věcí nových.

Hodnocení

Databazeknih.cz- 90% (27 čtenářů)
BUX.cz- 4/5 hvězdiček (7 čtenářů)

Soutěž

Naše soutěž stále platí- doporučte knížku a vyhrajte! Všechny tipy schováváme a na konci roku jeden vybereme. (souteze@ondrajs.eu a casopisabdon@gmail.com )

-Ondra Hoberla-

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode