Únor (Február) 2014

01.02.2014 11:58

No páni, to už je zase měsíc pryč? Co takhle si v únoru udělat k velké soutěži ještě mini soutěž? Budeme štědří- třetí soutěžní e-mail, který dostaneme, automaticky vyhraje sbírku povídek Království za story od Petra Šabacha. Těšíte se? Já taky.

RACHEL HARTMAN- SERAFÍNA (PŘÍBĚH DRAKŮ)

           Serafína si ke mně našla cestu sama.  Všechny příbuzné jsem si totiž vychoval k tomu, aby mi místo kousavých svetrů a čepci radši koupili nějakou knížku. A najednou hop, měl jsem Serafínu. Nevím, proč se jim zalíbila zrovna Serafína, ale teď je hlavně důležité, aby se zalíbila vám.

OFICIÁLNÍ UPOUTÁVKA

V zemi zvané Gored žijí již po čtyři desetiletí lidé a draci v míru. Po tajemné smrti lidského prince je však příměří ohroženo. Podaří se Serafíně, která před světem skrývá své životní tajemství, odhalit skutečného vraha?

Popravdě, nejsem si jistý, jak moc jsem nebo nejsem chápavý, ale tato upoutávka mi přijde taková nic neříkající. Na přebalu se po ní nachází kratinký útržek, ale ten vám toho taky moc neřekne, a to ani z hlediska stylistického a slohového, bohužel. Tohle se nepovedlo.

CO KNIHA ŘÍKÁ O AUTORCE

Rachel Hartman hrála v dětství na cello a se sestrami zpívala v playbacku Mozartovy opery. Slavná renesanční píseň Mille Regretz pro ni byla první inspirací k napsání fantasy románu, jehož jádrem byla hudba, ale tím její inspirace neskončila. Serafínu napsala, když poslouchala středověkou italskou polyfonní hudbu, progmetal, latinskoamerické baroko a irskou sean nós. Rachel Hartman žije se svou rodinou ve Vancouveru. Pokud se o ní chcete dozvědět víc, navštivte její webové stránky na RachelHartmanBooks.com

První, co jsem udělal, bylo to, že jsem se pokusil autorku najít na Wikipedii. Bezúspěšně. Našel jsem tam pouze informace o její knize. O něco sdílnější byla Wikia (malá „Wikipedie“ zaměřená vždy na jedno téma, pozn. red.), která prozradila toto: „Rachel Hartman je autorkou Serafíny. Žije ve Vancouveru, Britské Kolumbii, s manželem, ohařem, žábou a mlokem. Narodila se v Kentucky, i když v průběhu svého dosavadního života žila na různých místech, od Chicaga až po Londýn. Serafína je její prvotinou.“

            No sláva, nějaké další informace. Autorka je asi docela nesdílná. Její stránky jsou zahostované na Word Pressu, proti čemuž nic nemám, moje stránky na něm také víceméně běží, ale její jsou hrozně nepřehledné a ani se mi moc nelíbí, takže mě to odradilo od hledání dalších informací.

NÁZOR RECENZENTA

            Tak se konečně dostáváme k samotné knize.  Jen bych dopředu rád upozornil, že tato recenze není úplně pozitivní.

Jak se od dnešní fantasy literatury čeká, kniha vás okamžitě vtahuje do děje, který je pro Vás ale neúplný, což není s podivem, ale jak se na vás nabalují nová fakta, přestáváte se orientovat.  Z a sebe musím říct, že minimálně v první polovině knihy jsem vůbec nevěděl, o co jde a jaká bude pointa. V druhé půlce už kniha dostane jakýs-takýs cíl, takže je to lepší. Tím samozřejmě neříkám, že by autorka psala špatně, naopak mi některé pasáže připadají velice zajímavé, leč velice nezvyklé.

Co se týče děje, hlavní hrdinka, Serafína, je míšenec draka a člověka, ras, které se i přes uzavřený mír nesnáší. Podle Smlouvy, která upravuje vztahy, by vůbec neměla existovat, protože draci jsou v této knize vysoce racionální a emoce považují za zhoubnou nemoc. Serafína zažívá různá dobrodružství- díky vlivnému postavení otce, se kterým však nemá vyjasněný vztah, žije v blízkosti představitelů lidské frakce. Dokonce se i zamiluje. Jak to ale dopadne a co všechno dalšího se stane, to si musíte přečíst sami.

VERDIKT

            Tahle knížka je rozhodně neobvyklá a zajímavá, ale kvůli popisu děje v první polovině knihy se podle mě řadí mezi ty slabší. Dávám 55% ze sta. A co ostatní? Pojďme se podívat:

  • Databáze knih (www.databazeknih.cz), která prezentuje názor 30 recenzentů, dává 81%.
  •  Na BUX (www.bux.cz) udělili tři uživatelé knize pět hvězdiček.
  • Česká bibliografická databáze (www.cbdb.cz), prostřednictvím které hlasovalo sedm lidí, dává 89%.

SOUTĚŽ

            Minule jsme se vás ptali, jak se jmenovala manželka Viktora Frankensteina a kolikátá byla v pořadí. Správnou odpověď najdete na stránce www.ondrajs.eu v záložce The Book Challenge.

Soutěžní otázka pro měsíc únor je:
Jak se jmenuje svatá patronka dětí a bláznů?

            Připomínáme, že soutěžní hlasy se sbírají do velkého vyhodnocení. Ten, kdo ale tentokrát odešle ve správný čas odpověď (tak, aby byl třetí) od nás dostane malý dárek- sbírku povídek od Petra Šabacha. Adresy se nemění: casopisabdon@gmail.com nebo souteze@ondrajs.eu

No a v březnu se těšte na malé překvapení. :)

 

-Ondra Hoberla-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode