Obsah čísla 7-8/2016

05.07.2016 00:00

Nuž, dočkali sme sa - leto je tu a s ním aj letné dvojčíslie Abdonu!!! Komu horúčavy typu popálenín 3. stupňa príliš nešmakujú, môže sa uchýliť do pohodového tieňa práve s naším dvojčíslom v jednej ruke a ľadovým osviežením v druhej. A že je sa do čoho zahryznúť...pozornosť upriamujem najmä ma nový fantastický dizajn od nováčika v tíme - Katsonky...Bravo!!!

 

Editoriál

Úvodné slovo šéfová poňala esejisticko-trpiteľsky na tému “moje prvé pracovné leto”...nuž, vitaj v klube :D Na druhej strane vyzýva všetkých nás na propagáciu Abdonu všade, kam naša noha vstúpi...za seba môžem povedať: Budem sa snažiť :)

 

Téma mesiaca

Tému mesiaca - Dym - nám zastupujú dve básne, ilustrácia a úvaha (skúste hádať, od koho :) Básne Nežný od Bociana ako aj O strácajúcich sa od Romanusa Von Rayne vystihujú prchavú podstatu dymu, priznám sa, že Bocianovej som rozumela viac...Kouřová ilustrace od MetaLenky je nádherná, až mám nutkanie si ju dať toto leto na plochu...hold, modročierna kombinácia je proste klasa :) Písací stôl v havranovi je úvaha Romanusa Von Rayne na tému dym...musím sa priznať, že som na začiatku čítania netušila ako brilantne autor prepojí Alicu v krajine zázrakov (pozor, film nie knihu) s Havranom od E.A. Poea. Ak chcete aj vy vedieť pointu, odporúčam sa do tejto prózy rovno zahryznúť...

 

Seriál

MetaLenka servíruje ďalšie dve pokračovania Upírich sestier. Aj touto formou sa chcem autorke poďakovať, že servíruje dve časti naraz, inak by som asi dostala krvavý absťák :) Hlavné hrdinky sa tentokrát púšťajú do tvrdého výcviku a hlavou im lietajú všelijaké nevyjasnené otázky. Či im ich Hardy objasní, sa dozviete v 5. a 6. kapitole.

 

Vlastná tvorba

Rubrika opäť v ženskej réžii - Elizabeth a jej Noc bude večná a AZI so svojímj dielom Nevyhraná. Prvý príbeh sa točí okolo Clary zavretej v blízinci pre jej údajnú schopnosť vidieť mŕtve duše. Či je jej schopnosť ozajstná a prečo ju mŕtvi vyhľadávajú a spoliehajú sa, že zachráni svet sa dozviete v príbehu Noc bude večná. Záver však nebude, aký sa na prvý pohľad javí. AZI nám zas predstavuje postapokalyptický svet, kde nie je núdza o mladých hrdinov, ktorí bojujú vopred prehratú vojnu...príbeh je písaný pútavo, ale mohol by mi niekto vysvetliť ten záver? Je fakt na diskusiu...

 

Rady autorom

Simona Gray sa rozhodla dať v príspevku Ako písať krátku prózu všetkým, ktorí by mali záujem napísať fakt dobrú poviedku, 8 zlatých tipov. Mňa osobne zaujala najmä info o dobrom začiatku, konkrétne smrteľne dôležitých prvých 7 slovách!!! Áno, ak to nedáš v nich, tvoje dielko je odsúdené viac menej, ale asi viac ako menej, na záhubu. Od momentu prečítania som posadnutá a všetkým mojim knižkám skúmam prvé vety :) Taktiež ma potešilo spomenutie R.R. Martina  a S. Kinga (i keď to bolo v súvislosti so zámerným utrpením postáv).

 

Amatérske príbehy

Nahliadnutie do nášho dcérskeho projektu prinieslo v letnom čísle poéziu - Ohorky od Líškodlačky. Asi som už spomínala, že na poéziu moc nie som, takže ak chcete solídny názor, nič vám nebráni v prečítaní…

 

Reportáž, Hráme sa

Leto konečne prinieslo moje milované festivaly aspoň vo forme reportáže, konkrétne MetaLenkinej návštevy Metalfestu 2016 v Plzni. Veľmi atraktívne napísané, šumne odfotené...autorkina eufória je veľmi sympatická a aj ja, ako neznalec metalu, som mala chuť si poskackať na tóny Nightwishu, či potriasť rukou rusovlasej kráske z Epicy…

Ani DaniHell sa však nenecháva zahanbiť a v recenzii, ako aj názov napovedá, nám predstavuje 5 Nejkrvavějších videoher...mňa dostala Fallout 4. Zároveň, ako som sa prelúskavala ďalšími titulmi, som si spomenula na inú krvavú pretekárčinu - Death Relly...nehynúca klasika s kockovanou rafikou, Dukom Nukenom, bombičkami a neskonale pomalým pohybom jednotlivých áut :D

 

Súťaž

Šéfová vyhodnocuje 5. kolo Hráčskeho kútika, ktoré básňou Čas nájazníkov vyhrala Beáta Macejková...well done, veľmi trefne a vtipne napísaná óda na WoW. Gratulujem!

 

Je to tu - jedno číslo až do septembra!!! Šírte paniku a dobré meno Abdonu s ňou. A nech vaše kroky sprevádza prvých 7 slov...

 

-Faliane-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode