Obsah 12/2016

08.12.2016 00:00

Posledný obsah v tomto roku...bilancuje každý, tak si bilancnem aj ja :) Toto je môj ôsmy súhrn, kde sa kriticko-nekriticky snažím priblížiť najnovší Abdo(či)n. Zároveň je to moja najdlhšie fungujúca rubrika, lebo s divadlami je to “little bit complicated” :D Ďakujem za túto šancu (aj napriek môjmu štýlu - jsem pan Vtirka a budu u vás bydlet), na moje zdesenie sa v nej normálne vyžívam...Hor sa však do pitvačky decembrového čísla!

 

Editoriál

Šéfová bilancuje, nevtieravo vymenúva úspechy Abdonu počas roka 2016 a že ich nebolo málo - vocpali sme sa, kam sa dalo :) Súhlasím s ňou, že Abdon je unikát a ľudia na ňom pracujúci môžu byť na seba právom hrdí...poctivá robota sa chváli sama...na záver tradičné želanie krásnych sviatkov, čím neurazí, ani nič nepokazí :)

 

Téma mesiaca

SladkosťAnton tohtomesačnou obálkou trafil dokonale...cudne zaodetá dračita s PMS je podľa mňa top obálka roku...inak mohla by sa vybrať Top obálka 2016, či? Okrem ilustračnej časti tu máme aj Simonu AZI s príbehom Čert Fury...klasicky našliapnutý príbeh o sv. Mikulášovi zrazu chytí grády a vy sa nestačíte diviť, že čierna a biela nie sú jediné farby univerza...Moja poklona za spracovanie a originálny nápad...rozhodne čítaniahodné!

 

Seriál

Asi budú Vianoce, lebo tri seriály sme tu tento rok snáď ani nemali...Najskôr MetaLenka a už 12-ta časť Upírích sestier, kde názov Past? Hovorí za všetko. Ďalej pokračuje LayaMei s výborným seriálom Pod krídlami noci s podtitulom Bola to moja dcéra. Keďže tento seriál sa v Abdone vyskytuje občasne, je náročnejšie držať krok s dejom. Ja pre osvieženie stále čítam aspoň jednu časť dozadu. Vrelo odporúčam. V najnovšej časti musí lovecká sebranka riešiť, ako zabrániť upírom verejne sa odhaliť svetu...Rubriku uzatvára nováčik Tomáš Beník so Smrť prichádza nečakane...zoznámime sa s novou postavou Tibora Bystrianskeho, ktorý by mohol v prípade Pankrácovej vraždy kadečo vysvetliť.

 

Vlastná tvorba

Naša najpočetnejšia rubrika opäť obsahuje lyriku, epiku i ilustrácie. Obrazom sa k nám prihovára MetaLenka so svojou Abstrakciou a Boga kresbou Donnieho Darka. Ukážku z pripravovanej novely nám zase predstavuje Simona Gray...a že to vyzerá byť na poctivé fantasy podľa môjho gusta - hmm...ani vám teda nemusím opisovať, že sa naň trasiem už teraz :D Zvyšok vlastnej tvorby sú básne. Najskôr veľmi zvukomalebná a burcujúca Bocianova Vzbura búra, všetko zbúra. Potom melancholická, až trpko smutná Elizabethina Kniha. Pokračuje Tomáš Beník poémou Zanikajúci kvet, ktorý mi veľmi pripomína Štúrovcov aj uchulahodiacim združeným rýmom. Rad básní uzatvára Simona Gray s Humanistom. K nemu len toľko, že čo slovo, to rafinovaný odkaz..pred prečítaním odporúčam ako povinnú jazdu naštudovať humanizmus ako obdobie :D

 

Iné

Šéfová má talent nielen na cestopisy, ale aj reporty z fesťákov...Abdon ako mediálny partner (toto je napr. jeden z úspechov 2016) festivalov Nipponfest a Hangukon 2016 nemohol na akcoške predsa chýbať. Šéfová teda nasadila botičky a šup ho ako Press (rozumej VIP účastník) okukať, čo sa to tam vlastne dialo...darmo toto dielko opisovať, keď už nič iné, z decembrového Abdonu si prečítajte aspoň tento článok - je DOKONALÝ a ja ľutujem, že som tento rok na naj akcoške roka chýbala :( Aspoň mám predsavzatie do roku 2017

 

Hráme sa

DaniHell a jeho herný kútik sa lúčia s 2016 článkom, v ktorom nájdete tipy, čo pod stromček zarytému gamblerovi. Autor na záver praje krásne sviatky i príjemný vstup do nového roku. Ďakujeme!

 

Na záver sa len pripájam k želaniam a prajem aj ja požehnané Vianoce, v novom roku kopec inšpirácie a... krásne decembrové čítanie ;)

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode