Obsah 11/2016

05.11.2016 00:00

Tentokrát musím šéfovú pochváliť...editoriál je vtipný, šmrncový s ľahkým nadhľadom a štipkou informatívnosti...bravó, ono sa to fakt dá...asi budú Vianoce :D

Ďalšiu vec, ktorú nemôžem opomenúť je ilustračná časť Abdonu, tentokrát opäť výnimočná obálka od nášho dvorného obálkara Anton Lenčéša, ale najmä tá druhá strana, ktorá mi pripomína moju životnú seriálovú lásku Akty X...proste mňaaam...dúfam, že sa rovnako tešíte aj na náš umelecký novembrový (s)kus :)

 

Editoriál

Kvapka sychravej nostalgie, burcujúci predvianočný zhon i vtipné varenie kávy. Ako som sa však už vyjadrila vyššie...nemám námietky, výborný úvod...dúfam, že v tomto trende pokračujeme ;)

 

Téma mesiaca

Na tému mesiaca: Ono sa to hýbe?! Prispeli dvaja autori - tradične Romanus Von Rayne s básňou Plodenie a Maťka s úžasnou fotografiou. Romanusova poéma je pre mňa komplikovaná, nie však bez emócií. Maťkina fotka spod mosta ma však dostala na totálku...

 

Seriál

Vďaka, MetaLenka, že aspoň ty si niekto, na koho sa mesiac čo mesiac dá spoľahnúť. Opäť tu máme pokračovanie (avšak len jeden diel!) Upírích sestier v ktorom sa dej posúva ďalej a Kate s Elenou musia riadne zamakať, aby im tajný neznámy nezavaril. S heslom: Ak neodhalíš ty mňa, odhalím ja teba sa obe hlavné hrdinky chystajú na akciu proti Ferdusonovi. Držme im palce, začína sa stmievať!

Seriálová MetaLenka je tentokrát obohatená nováčikom - najnovším prírastkom do našej veľkej Abdon rodinky - Tomášom Beníkom. Zelenáč nezaháľa a poď ho rovno na seriál. Z hĺbky srdca mu držím palec a prajem pevnú vôľu vytrvať. A o čom dielko Smrť prichádza nečakane je? Stojí za to, sa doňho zahĺbiť, ale aspoň ako koštovku prezradím, že hlavné postavy sú poľovníci a hneď v prvej časti padne výstrel do nesprávneho cieľa. Prvá mŕtvola sa volá Pankrác.

 

Vlastná tvorba

Vo vlastnej tvorbe prevláda poézia - opäť. Tentokrát si to prerozdelili Elizabeth a Romanus Von Rayne. Elizabeth poémami Srdce zo skla a Martýrium a Romanus dielkami Nihilizmus karboxylových kyselín a Myšlienky kvet. K tomu sa obrazom pridala MetaLenka a jej Portrét Marie zo série Hard Beauty. Básňami rezonuje motív bolesti, teda aspoň u Elizabeth, mňa chytilo za srdce Srdce zo skla...

 

Pozvánka

Externistka Dada “Ayamee” Baroková nás pozýva na malé ázijské festivaly Nipponfest a Hangukon 2016. Oba sa uskutočnia v Bratislave (DK Zrkadlový Háj) počas najbližšieho víkendu 11. - 13. novembra. Z programu ma najviac zaujal kurz kaligrafie a kórejská diskotéka s Dj-om Ondrom...viac nájdete na weboch oboch festivalov, či v abdoňáckom článku ;)

 

Predstavuje sa

Romanus Von Rayne profi cestou predstavuje slovenského spisovateľa Marka E.Pochu, ktorý je nielen ukážkovým autorom hororových poviedok, ale aj “dekadentným facebookovým umelcom”. Podľa môjho názoru veľmi vydarené interview s ešte zaujímavejšími odpoveďami. Pre stručnosť vyberám jednu odpoveď Marka E. Pochu: “Vyčnievať z radu nie je choroba ani zločin, ale privilégium jedinečných ľudských bytostí.” No, moja reč...definitívne si niečo z jeho tvorby mrknem ;)

 

Cestopis

Nasledovné čítaníčko recenzujem nesmierne rada - Žilina, Sloup a Lazy pod Makytou (2. časť). Tak mať toľko v nohách ako Dena, už by som umrela na mieste. Denne 30 kilákov, kopec zážitkov, navštívených hradov, zámkov, kostolov, pamiatok...jednoducho číra a nefalšovaná závisť a pýcha na vlastnú krv v jednom. V aktuálnej časti ma najviac zaujal lesný bar “U poustevníka Jáchyma”. Zober pivko z potoka a drobné vhoď do pripravenej pokladničky, a keď nemáš, nevadí, pošleš na účet...no aká haluz! Toto by som chcela vidieť akože na živo :D Obrázková časť krásne dopĺňa atmosféru zbalených kufrov a vetra vo vlasoch...

 

Súťaž

Šéfová vyhodnocuje Cvak a bláblá 2016, kde v sekcii Zážitková fotografia vyhrala Alžbeta Kureková. Fotka zachytáva blonďavé dievča od chrta s knihou v ruchách so zapadajúcim slnkom na obzore. Ono sa tá emócia ťažko opisuje, ale fotka je nádherná a vyhrala právom. Výherkyni srdečne gratulujem!

 

Na záver poklona a vďaka šéfke, že niečo ako Abdon existuje a Antonovi za super sci-fi obálku. Krásne novembrové čítanie.

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode