Obsah 10/2016

08.10.2016 00:00

Hlavná vec, že som sa naposledy sťažovala na neskoré vydanie Abdonu a toť, dobehlo ma to ako vlastný tieň - takmer tretina mesiaca za nami a ja som sa ešte nedokopala spísať Obsah na októbrový Abdon...a to som tieto súhrny začala písať s tým, že šak čitatelia nebudú predsa naň čakať pol mesiaca. A tu ho máš, koťuhu… Plynie z toho ponaučenie: Neodsudzuj a nebudeš súdený! Poďme sa ale zvesela pustiť do októbrovej bomby na 38-mich stranách :D

 

Editoriál

Je síce o mne známe, že sa poézii rozumiem ako koza pivu, ale to štvorveršie z úvodu editoriálu si šéfová mohla odpustit, či? A asi je to nákazlivé, ale aj ona podľahla mánii my-kania, kedy o sebe rozpráva v množnom čísle :) Inak úvod zaraďujem medzi lepší štandard.

 

Téma mesiaca

Na momentálne počasie vonku ideálna téma mesiaca - list. Trojica autorov ju uchopila poeticky. Boga s básňou List, Elizabeth s Nepochopiteľnou a Romanus Von Rayne s dielkom Kliatba intelektuálov. Všetky majú spoločného menovateľa - zasmušilú atmosféru prichádzajúcej jesene a melanchóliu v ľudských očiach i dušiach. Čo sa týka môjho skromného názoru, prekvapila a najviac mi sadla Boga.

 

Seriál

MetaLenka a jej ďalšie dve pokračovania Upírich sestier (9. a 10. kapitola). Obe hlavné hrdinky prežívajú deň po osudnej noci po svojom. Zatiaľčo zranená Kate pomáha Hardymu dolapiť budúci možný problém - svedka, ktorý ich v onú noc videl, Elena musí zarezávať v práci, akoby sa nič nestalo a ona nebola upírka. Príbeh odsýpa pomaly, teším sa na ďlašie pokračovania.

Veľká škoda, že Laya Mei neprispela ďalším pokračovaním seriálu Pod krídlami noci. Na posledný diel sme museli čakať pol roka, dúfam, že sa z toho nestane pravidlo. Už teraz mám problém si vybaviť, o čom to je :( Layi Mei držím palce, pretože Pod krídlami noci je výborné dielko hodné pkračovania...

 

Vlastná tvorba

Aj vo vlastnej tvorbe prevláda poézia - to mi snáď robia naschvál! - Elizabeth a jej Tajomstvo, Charlie s básňou Vidím a Simona Gray s dielkom Keď príde jeseň. Neviem, či je to tou blížiacou s ajeseňou či čo, ale všetky tri vo mne budia smútok, melanchóliu a prazvláštny pokoj. Ak to bol zámer, gratulujem, podarilo sa :) Okrem toho tu máme aj MetaLenkine foto židovského cintorína a dve prózy - Simona Gray s nevysloviteľným nemeckým Wehrkraftzersetzungom a Romanus Von Rayne s kratším, ale o to pôsobivejším príspevkom Z denníka Karola Havradského. Príbeh Simony Gray opisuje poslednú noc človeka, ktorý odmieta zabiť iného človeka a za to bude popravený. Pri čítaní mi hlavou preblesla reminiscencia na Grófa Monte Christo a Hlavu XXII...moje dve veľmi obľúbené diela svetovej literatúry. Tleskám :) Romanusovi by som rada odkázala, že nech sa neopováži Abdon v najbližšej dobe opustiť. Bez jeho britkých, zato trefných diel už nebude Abdon to, čím je teraz. Skladám klobúk a pochvalu. V dielku Z denníka Karola Havradského ma opäť nesmierne pobavil...takým tým mierne morbídnym spôsobom sebe vlastným, aj keď to asi ako primárne zábavné dielo byť nemalo. Veľmi dlho som nečítala podobne dokonalých 9 riadkov :D

 

Recenzia

Elwin Smaragdová je späť!!! Hip hip hurá. Tentokrát predstavuje obdobie osvietenstva - rozumu, vedy a spisovateľov na plný úväzok. Bodaj by ona prednášala dejiny, keď som študovala ja a biflila sa tie blbé dátumy bez akejkoľvek súvislotí...pch! Dejiny ľudstva a Dejiny literatúry podľa Elwin - ako to krásne znie, hmm, Elwin?

V ďalšej recenzii si naša korektorka slovenských textov Liškodlačka strihla rolu spisovateľky a predstavuje nám knihu Tester od Slovenky Lenony Štiblaríkovej. Môžeme ho zaradiť do military urban sci-fi, čo je pre mňa rovnako neznámy pojem, ako pre väčšinu z vás, takže ak máte záujem sa dozvedieť niečo viac, prosím, začítajte sa...

 

Iné a Cestopis

Obe rubriky majú jeden spoločný článok - šéfovú. Tá v článku Abdon a Amatérske príbehy - online projekty popisuje zážitok na ktorý sa len tak nezabúda. DNA a Azi spoločne predstavili Abdon a AP širokej verejnosti na veľkej, a tým skutočne myslím veľkej, akcii - na festivale Istrocon a Comics Salón 2016, ktorý sa už tradične koná v Bratislave koncom septembra. Zúčastnili sa jej tentokrát ako prednášajúce a čo všetko zažili, koho stretli a čo vytvorili sa môžete dočítať na stranách 23-25.

Ďalšie čítaníčko recenzujem nesmierne rada. Podobne ako Prosimírov herbárik milujem aj šéfkine cestopisy. Z väčšej časti mi pripomínajú detstvo strávené na východosloveských hradoch a zrúcaninách spolu s mojím dedkom a z tej menšej milujem cestovanie čo i len prstom po mape. Žilina, Sloup a Lazy pod Makytou zažila aspoň moja Žofa (pre nezasvúätených auto) a ja sa neviem dočkať pokračovania ;)

 

Hráme sa

DaniHell sa tentokrát vrhol na tému hier a hudby v nich. Keď chcete vedieť, či sa najprv vytvorí hra a k nej hudba, alebo sa k už vytvorenej hre vyberajú vhodné podmazy a skladby, ste v správnej sekcii. Okrem toho nám autor predstaví 4 svoje najobľúbenejšie herné soundtracky ako napríklad k hre The Elder Scrolls V Skyrim. Čo sa týka môjho názoru, súhlasím s DaniHellom, že najlepšie hry (alebo aspoň také, na ktoré sa nezabúda) majú aj nezabudnuteľné soundtracky.

 

Ochotnícke divadlá

Pár mesiacov jej nebolo a šup, ďalšie divadlo predstavené na 5-tich stranách. No ja neviem, ale má to vôbec chuť niekto čítať??? Tentokrát Faliane predstavuje Historický Divadelný Súbor Hviezdoslav zo Spišskej Novej Vsi. Mňa najviac zaujalo, že fungujú už takmer 85 rokov v nepretržitej prevádzke...klobúk dolu, pretože takéhoto veku sa horko ťažko dožije profi divadlo, nieto ešte ochotnícky súbor. Vyzerajú ako veselá partička a aj rozhovor stojí za to, tak ak sa nezľaknete kvantity, nech sa páči, kvalita čaká.

 

Súťaž

Šéfová vyhodnocuje 8. kolo Hráčskeho kútika, ktoré podobne ako 7. kolo opäť vyhral Romanus Von Rayne s vtipom ku hre Sniper The Ghost Warrior (pikoška - vtip je poézia). Výhercovi srdečne gratulujem!

 

Na záver mi nedá opomenúť Antona Lenčéša, nášho dvorného obálkara...toto je tak talentovaný chalan, že sa divím, že sa ilustráciami neživí. A odkaz podobne ako pre Romanusa: chlape, keď raz odídeš, veľmi veľké prázdne miesto tu zostane (prinajmenšom vo veľkosti prednej obálky :)

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web zdarma!Webnode