Obsah 04/2017

11.04.2017 00:00

No, nechcem sa moc vylievať...ale musím :D Zasek ma raz dostal názor nezainteresovaných ohľadom nášho milovaného Abdonu...šéfová mi komunikovala, že vraj náš časopis bol “ocenený”, citujem “niečo ako Sme alebo Hospodárske noviny” kvôli rôznorodosti tém...Som sa normálne nad týmto poľutovaniahodným označením zamyslela a aj šéfovej som povedala že lepšie, ako byť prirovnávaný k Novému času :D Na druhé zamyslenie do hĺbky som prišla k záveru, že som hrdá, že Abdon je, aký je. Neschopní sa vysmievajú, neznalí krútia hlavami...ale “naši” sa usmievajú popod fúzy a povzbudzujúco ťapkajú. Vieme, čo to stojí námahy vyprodukovať kus seba a ponúknuť ho a aj koľko prebdených nocí a zmrhaných, neproduktívnych hodín za týmto všetkým je...preto vyslovujem obrovské ĎAKUJEM všetkým, ktorí sa na Abdone podieľajú a robia z neho to, čím momentálne je...klobúk dolu!!!

 

Editoriál

V tohtomesačnom úvode zarezonuje asi 100x slovo hra...je proste nad slnko jasnejšie, že šéfová na Chakakeb (tak sa totiž táto naša konkrétna dosková - zbrusu nová - hra volá) nedá dopustiť. Pre vlastný názor nezostáva nič iné, iba si ju osobne zahrať. Lovu zdar!

 

Téma mesiaca

Tému mesiaca: Zradca opäť zachraňuje Bianka s dielkom List zradcovi. V ňom sa téma zrady týka vzťahu a list je písaný z pozície ohrdnutej Kláry. Škoda, že téma mesiaca nie je dosť zaujímavá pre viacerých autorov. Tento fakt poukazuje na dve príčiny - témy mesiaca nie sú dosť atraktívne alebo naši autori jednoducho nemajú čas vymýšľať niečo iné na každý mesiac. Ja osobne sa prikláňam k prvej variante...sorry, šéfová :( Na druhej strane aspoň niekto vynikne, a to je autor obálky - tento mesiac je to naša čerstvá posila - Adam Balogh, náš nový šikovný fotograf. Jeho prvý pokus a šup, vďaka priazni osudu, rovno na titulku...Gratulujem a len tak ďalej :)

 

Vlastná tvorba

Toto číslo je rubrika vlastnej tvorby nádherne pestrá. Máme tu báseň - Jar od Tomáša Beníka, poetickú prózu - Po prílive od Elizabeth, fotografiu - Pohled od MetaLenky a nakoniec najlepšie, fantasy v pravom slova zmysle (elfovia, juchuuu :D) - Clefaery od Laya Mei. Jar ma prekvapila melodickosťou a jemným čarom, ktoré z nej čučia. Po prílive ma mierne rozosmutnilo, ale Pohled to napravil. Je to veľmi klamlivo pôsobiaci obrázok - na prvý pohľad rušivý, na ďalší upokojujúci...fakt zvláštne. No čo sa ale bez mučenia priznám, za srdce ma schmatol príbeh od Laya Mei...síce presladko romantický, povedzme že ide leto, tak ok...ale tá téma a tak...no až do posledného písmenka som sa preniesla do časov, kedy fičal Vododol, Arwen a spol...aach jaaaj...mňam :)

 

Seriál

Seriáloví rubrika sa nehanebne tlačí, čo do obsahu, pred vlastnú tvorbu. Prudko sa nám už od minulého čísla rozrástla na počet 4, slovom štyri, rozrobené seriály naraz...no, kto to má sledovať, vážení?! MetaLenka válí s Upírimi sestrami, kde je tempo pozvoľné a postavy sa akoby len oťukávali. Laya Mei a jej Pod krídlami noci sa, naopak, pekne rozbieha a dej naberá na obrátkach...v ďalších častiach číham nebezpečenstvo a neblahé strety. Tomáš Beník taktiež so Smrť prichádza nečakane dlho nezaháľa a guľky lietajú jedna radosť...číta sa to samé :D Seriálová novinka Vádí od Simony Gray ma trochu mätie - po prvom dieli som si myslela, že je to len nejaká pretvárka, z ktorej sa vykšuje niečo úplne iné...v tomto dieli sa však dejová línia neúprosne hrabe dopredu a ja som sa len zrazu ocitla na konci...Simona, chceme viac! :D

 

Ochotnícke divadlá

Tentoraz som narazila na zaujímavý divadelný súbor. Je to akoby oxymoron divadla - ľudia, ktorí nevidia, hrajú pre ľudí, ktorí vidia….Pritom divadlo je vo svojej podstate pravým opakom :D Ak máte chuť sa o Divadle Zrakáč dozvedieť viac, nalistujte si Falianine Ochotnícke divadlá :)

 

Predstavuje sa

Šéfová DNA predstavuje svoju srdcovku posledných dní...Ku k-popu sa dostala na festivale a hneď aj vyspovedala jednu zo skupín, ktoré sa mu venujú. DesireX majú veľmi podarené fotky a baby sú v odpovediach živelné. Ak vás aj po prečítaní interview máta, tak ako mňa, čo si pod tým k-popom vlastne máte predstaviť...klik na tetušku Youtube alebo strýčka Googla :D

 

Bylinky/nebylinky

Faliane predstavuje púpavu obyčajnú, v našich končinách notoricky známu burinu...možno sa však o nej dozviete veci, ktoré by vás nenapadli ani v najdivočejších snoch...a možno aj nie. Na druhú stranu ten púpavový med by som vyskúšala. Najprv ale musím nájsť nejakú lúku s biopúpavami, lebo tie naše, dedinské, sú plné bratislavského smogu :D

 

Zo šuflíka korekcie

Žeby nová stála rubrika? Ak hej, zaujala na prvé počutie...mňa, ako amatérskeho korektora na voľnej nohe témy gramaticko-štylistického charakteru prudko zaujímajú. A na druhej strane, písať bez chýb je v dnešnej dobe nevyhnutnosť i známka inteligencie zároveň. Tlieskam, Liškodlačka, k Jazykovej vitríne!

 

Súťaž

Vyhodnotenie februárového Hráčskeho kútika a zverejnenie výherného príspevku vo mne stále zanecháva dojem, že to je súťaž pre súťaž. Vyhráva pán Nikto alebo niekto, kto vyhráva kontumačne, keďže sa nikto iný neprihlásil :( Jeden deň v koži Spyra je ale veľmi osviežujúci a vidno, že autorka, Katarína Sládečková, si dala záležať. Srdečne gratulujeme k výhre!

 

Na záver len toľko, že i napriek napchatému číslu mi v aprílovom Abdone niečo chýba...kam sa podel Romanus Von Rayne??? Stálica, o ktorú sa viem vždy oprieť…”Přítel mi schází čím dal vííííc…”

 

-Faliane Simen-

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode