Květen (Máj) 2014

01.05.2014 14:34

Zdravím všechny věrné knihomoly u knižní výzvy!

Tentokrát jsem si pro vás všechny připravil něco opravdu netradičního. Tedy… alespoň pro mě. Není to kniha, kterou by asi normálně četlo mužské pokolení, ale budiž.

Technické informace:

(Ne)šťastné konce
Jim C. Hines

Fantomprint 2010
přeložila Kateřina Niklová
další pokračování se v ČR neplánuje.

 

 

JIM C. HINES- (NE)ŠŤASTNÉ KONCE

Oficiální upoutávka

Popelka – pravým jménem Daniela Břehová (rozená Sklenářová) – se provdá za prince Armanda. Ale krátce po „A žili šťastně až do smrti…“ napadne Danielu její nevlastní sestra Šarlota, která znenadání ovládá magii. I když Daniele přispěchá na pomoc Talie – jinak Růženka – která je mistryní bojových umění, Šarlota uprchne. Poté odhalíme řadu znepokojivých faktů: Armanda unesli a odvlekli do říše víl, Daniela je těhotná a královna má vlastní tajnou službu, jejímiž členkami jsou jak Talie, tak Sněha (tedy Sněhurka). Sněha je mimochodem odbornicí na zrcadlovou magii a flirtování. Podaří se třem princeznám Armanda vypátrat a vysvobodit jak jeho, tak sebe ze spárů nejhanebnějších neřádů v pohádkovém světě?

Musím říct, že když jsem kdysi dávno dostal k nákupu „knižní vzorek“ s první kapitolou této knížky, docela mě to zaujalo. Bohužel, vzhledem k tomu, že kniha není populární, se těžko shání a další díly se nepřekládají (alespoň ne oficiálně J). Podle mě to ale stojí za přečtení.

K samotné knize

Co se zevnějšku týče, je to růžový paperback, za který jsem se při nákupu docela styděl. Obsah už je ale něco docela jiného.
Hned zezačátku se noříme do rozjetého děje. Jak je patrné z úryvku, kniha není parodií známých pohádek, je jakýmsi pokračováním. Musím říct, že chování hlavní hrdinky je občas šílené, chvíli jsem dokonce prahnul po tom, aby jí někdo udělil „životní lekci“. Některé pasáže v knize jsou dost dětinské, ale vzato klem a kolem, dost jsem se nasmál a knihu jsem přečetl jedním dechem… Není zase tak dlouhá.
Ve zkratce k ději: Daniela si vezme prince a doufá, že se zbavila zlých sester. To se ale šeredně spletla, sestry byly dokonce tak šikovné, že se namočily do čarodějnictví. A to hned s duchem zlé královny. Sestry Daniele úspěšně unesou manžela a … celá kniha je vlastně o tom, jak jej Daniela a Princeznina rota (jak já jim říkám) zachraňují.

Jim C. Hines

Jim Hines, narozen v roce 1974, je autorem některých oblíbených amerických fantasy knih (v češtině máme knihy Goblin, Goblin hrdina, Goblinova válka a (Ne)šťastné konce). Moc toho o něm na internetu není, snad jen že píše do časopisů, opravuje počítače a žije se ženou a dcerou. Asi nejvíc toho o něm najdete ve spojitosti se slovním spojením „Cover posing“, kdy se snaží imitovat knižní přebaly. Mé pocity z toho byly rozpačité. Koukněte na www.jimchines.com a sami posuďte.

Hodnocení

Tentokrát nemám, kvůli ne příliš známému autorovi, možnost moc sbírat hodnocení. Databazeknih.cz dává Koncům 76%. Já se taky budu držet při zemi a dám 75% za některé podle mě dětinské části knihy. Jinak je to příjemné pobavení, doporučuji přečíst.

!!!!Soutěž!!!!

Kvůli nevalnému úspěchu jsem se rozhodl, že soutěž pozměním. Vyberte si hrdinu z vaší oblíbené knihy, nebo třeba z knihy zrecenzované, nakreslete ho, udělejte cosplay, složte básničku, napište fanfiction, cokoliv se vám zlíbí, a pošlete nám to na e-mail. Na výherce čeká literární odměna v jeho rodném jazyce.

-Ondra Hoberla-

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Vytvorte si web stránku zdarma!Webnode