Červen (Jún) 2014

05.06.2014 20:56

TRUDI CANAVAN- TESSIA (ZROZENÍ ČARODĚJKY)

Zdravím čtenáře do prvního červnového dne.

Ještě než se mi rozutečete k bazénům a koupalištím (v poslední době bylo docela horko, tedy alespoň rady), připravil jsem si pro vás jednu chuťovku.

 

Technické informace

Autor: Trudi Canavan
Překlad: Martina Plechatá
Nakl.: Zoner Press
Rok vydání/ČR: 2001/2011
Počet stran: 480

 

O knize

Nejdřív bychom si asi měli ujasnit pár věcí. Tahle kniha není úplně první ze své série. Série Kyralie  čítá 7 knih. Knížka je tak trošku historickým románem, neboť styl, jakým je napsaná, mně osobně tak trochu připomíná kroniku. Nemusíte se ale bát začít číst Tessii, budete vědět, o co jde. Když si pak přečtete předchozí díly, najdete jemné odkazy na minulost, i když musím říct, že to někdy dost trvá, no a vy nevíte, jestli čtete správnou knihu. :)

                Další zajímavostí je sama autorka, která má dost zajímavý životopis. Další zajímavou věcí je nakladatelství, které dílo vydalo v ČR- Zoner Press se většinou v této branži moc neangažuje (Teď mimochodem doprodávají některé knihy od Trudi, takže se dají sehnat za dobrou cenu!)

                No a nakonec je to dílo samotné- styl, jakým je to celé napsané… Ani nevím, jak vám to mám popsat. Přijde mi, že je to prostě hlavně o ději, o citech už méně. Některé pasáže jsou, co se týče chování a pocitů postav, napsány úsměvně, přesto mají své kouzlo. Ale to zjistíte, až si to přečtete.

Trudi Canavan…

… je autorkou mnoha knih s fantastickou tématikou.
… se narodila v roce 1969 v Austrálii.
… je velmi kreativním člověkem. Podniká, píše, tvoří webovky, pracuje pro autorský časopis, apod.
… musela překonat sama sebe, svoji špatnou koncentraci a mnoho omítnutí, aby se dostala tam, kde je. Budiž to inspirace pro nás, pisálky. :)

Tessia

                Celý děj knížky se točí kolem kolem Kyralie, která se připravuje na bitvu. Rozpínavé přilehlé císařství Sachaka, které již dříve Kyralii vládlo, má rozpínavý potenciál, byť se na něm podílejí pouze vzbouřenci. A v této těžké době objeví asistentka léčitele- Tessia- své čarodějné nadání.  Její mistr ale už bohužel (nebo bohudík?) jednoho učně má, a ten ji moc nemusí. Na jejich spolupráci ale bude záviset existence říše. Vzrůšo, že? Tak hurá do knihkupectví. :)

                Ještě se vrátím k tomu, co jsem napsal do přehledu: Knížka je opravdu zvláštní. Musím přiznat, že jsem se do toho nemohl dostat. Ale pak, to bylo jednoho zimního večera, jsem si usmyslel, že ji prostě musím přečíst. Nejdřív to šlo ztuha, ale… Potom jsem ji přečetl. A fakt nekecám, když řeknu, že najednou. Nemohl jsem ji odložit, prostě nemohl. Autora fikaně střídá postavy, kapitolu utíná v bodě napětí, tak, abyste zarývali nehty do přebalu a zuřili. Jak si to vůbec může dovolit? Také se znenadání objevují postavy, které na první pohled s celou předchozí částí nemají nic společného- to kouzlo návaznosti přichází v dalších knihách.
                Lhát nebudu- všechno od Trudi jsem ještě nepřečetl. Ale mám to v plánu. :)

Hodnocení

  • Databáze knih dává 93%, což je velmi solidní číslo.
  • Recenzenti na Martinus CZ a SK dávají v průměru 4,5 hvězdiček.

A toho se budu držet i já. Dávám 90%.
 

Soutěž

Soutěž trvá. Namalujte, nafoťte nebo jakkoliv (třeba literárně nebo hudebně) zpracujte svoji oblíbenou knihu nebo napište fanfiction. Vítěze vybere porota a na konci roku se může těšit na hodnotné (literární) ceny! :)

 

 

Kontakt

Časopis Abdon

casopisabdon@gmail.com

Vyhľadávanie

© 2012 Všetky práva vyhradené.

Tvorba web stránok zdarmaWebnode